Незмінні колеги логопедів – батьки!

21.01.2021

Велику увагу набуває розвиток мовленнєвих навичок, необхідних дошкільнятам для подальшого розвитку і отримання знань у навчанні в школі. Оскільки мова є засобом спілкування, формування думки і, взаємодії з оточуючими.

Вміння і навички у мовленні не розвиваються спонтанно, без спеціального навчання дитина не досягне того рівня мовного розвитку, який необхідний для повноцінного навчання в школі.

Роботи, що проводяться у дитячому садку для повноцінного розвитку мовлення недостатньо, обов'язково зусилля педагогів дошкільних установ повинні підкріплюватися домашніми заняттями. Однак у сучасних умовах, при напруженому ритмі життя, в сім'ї мовному розвитку дитини приділяється катастрофічно мало уваги. Спілкування дитини з батьками найчастіше відбувається у форматі "питання - відповідь". Якщо дитина розповідає щось батькам, дорослі, що цілком природно, звертають увагу в першу чергу на зміст його промови, ніж на оформлення - зв'язність, словниковий запас, граматичні помилки.

В результаті, до моменту вступу до школи, самостійне зв'язне мовлення дітей виявляється недостатньо сформованим, вони не вміють зв'язно і послідовно викладати зміст своїх думок, правильно сформулювати запитання, дати розгорнуту відповідь.

Як можуть батьки допомогти дитині оволодіти вміннями і навичками правильно оформленого мовлення?

Використовувати можна все, що бачить дитина навкруг себе. Це і вдома, і на прогулянці, і в дитячому садку. Дуже важливо спрямовувати увагу дитини не тільки предмети, але і на їх деталі. Необхідно розглядаючи предмет, задавати дитині питання: "Якого кольору? З чого зроблений предмет? Якої величини?" Слідкуйте за тим, щоб дитина відповідала повним реченням. Також дитина вчиться порівнювати, узагальнювати, розуміти значення слів "ширина", "висота", "довжина", "високий", "низький". Можна використовувати привабливі для дитини іграшки. Наприклад, запропонувати для порівняння дві ляльки і дві машини. Спочатку дитині необхідно уважно вивчити, розглянути предмети, а потім розповісти, чим вони відрізняються і чим схожі один від одного. Для деяких дітей простіше дається опис відмінностей, ніж подібні ознаки.

Таким чином, називаючи різні ознаки предметів, ви спонукаєте розвитку зв'язного мовлення у дітей.

Намагайтеся стимулювати дитину вступати з вами в діалог. Разом з дитиною подивіться у вікно. Пограйте в гру "Хто більше побачить". По черзі перераховуйте те, що видно з вашого вікна. Описуйте все побачене в деталях. Разом з дитиною згадайте, де ви були, що робили, кого зустрічали, про що розмовляли. Фіксуйте увагу на деталях. Це сприятиме розвитку пам'яті, уваги, спостережливості, поповненню словникового запасу.

Скоромовки є ефективним засобом розвитку мовлення. Вони дозволяють відпрацьовувати навички правильної і чіткої артикуляції, удосконалювати плавність і темп мови. Розучування віршів є засобом закріплення правильної звуковимови, розширення словникового запасу, розвитку мовлення. Всі діти люблять слухати вірші, намагаються їх запам'ятати. Підбираючи вірша потрібно враховувати мовні можливості дитини. Спочатку треба промовляти кожен рядок вірша. Можна розучити вірш з опорою на наочні картинки, тим самим розвивати зорову пам'ять.

В умовах сім'ї потрібно якомога більше уваги приділяти формуванню самостійної зв'язного мовлення. Наприклад, можна запропонувати дитині придумати продовження оповідання, або складати розповідь разом з ним, по черзі.

Як ми бачимо, щоденне спілкування батьків з дитиною надає безліч можливостей для розвитку мовлення допитливого дошкільника. Трохи терпіння і наполегливості, трохи винахідливості і батьківської уваги, - і ваша дитина прийде до школи з добре розвиненою мовою.

Бажаємо успіхів!

© 2020 КУ "Вільховецький ІРЦ". Центральна 101, с.Вільхівці, 90542
Створено за допомогою Webnode
Створіть власний вебсайт безкоштовно! Цей сайт створено з допомогою Webnode. Створіть свій власний сайт безкоштовно вже сьогодні! Розпочати