Поради вчителя-логопеда щодо роботи з сором’язливими дітьми
1. Подолайте свою сором'язливість, невпевненість. Заберіть зі свого словника вислови «мені не вдасться», «я не зумію», «я невпевнена (ий)» тощо.
2. Окресліть коло своїх вимог щодо мовлення дитини та дотримуйтесь їх.

3. Вводьте нові завдання (за аналогією, варіант з ускладненням, завдання з використанням схем, таблиць, сигнальних карток, з новими правилами виконання тощо) поступово, так як сором'язливі діти воліють іти проторованим шляхом.
4. Грайте в театр, тому що, сховавши обличчя за ширмою, говорячи від імені ляльки, дитина почуватиметься впевненіше.
5. Грайте в сюжетно-рольові ігри, щоб навчити дитину використовувати в своєму побутовому мовленні заготовлені штампи. Доречними будуть і ігри-добавлянки.
6. Допомагайте дитині в її починаннях (і мовних зокрема), підтримуйте її.
7. Підвищуйте самооцінку дитини похвалою. «Захвалити» людину із заниженою самооцінкою неможливо.